Powszechnie mówi się, że zyskanie nowego klienta jest 10 razy droższe od zatrzymania obecnego. Jest w tym dużo prawdy, dlatego należy przyjąć właściwe strategie, prowadzące do zwiększenia lojalności kontrahentów wobec naszego sklepu.
Klienci bardzo lubią, kiedy dostaną coś od firmy. Coś więcej niż to, na co się umawiali, jakiś bonus, którego nie oczekiwali. Efekt pozytywnego zaskoczenia jest bardzo silny i pozostaje na długo, dzięki czemu zwiększa się szansa na zatrzymanie klienta u siebie.
Akcesoriów, które można zaoferować klientowi jest co niemiara, w tym takie, które nie obciążą za bardzo naszego budżetu.
Niezależnie od branży sklepu, można klientowi dać brelok reklamowy. Przydaje to się szczególnie w punktach dorabiania kluczy, lub w sytuacji firm montujących drzwi lub wymieniających zamki. Breloki są bardzo tanie, zatem można mieć ichniejszym dużą ilość przygotowaną na każdą okazję i wywołać pozytywne emocje u klienta. Jeszcze ciekawszym, choćby ciut droższym wyjściem są kubki reklamowe z nadrukiem. Takie rzeczy w domu przydają się zawsze, bo kubki i szklanki w większości wypadków się tłuką, zatem każda dodatkowa sztuka będzie na 100 procent wykorzystywana. Praktycznymi gadżetami, którymi można obdarować klienta są także notesy z logo, wykonane do tworzenia notatek wszelkiego rodzaju. Niezależnie od tego, czy klient będzie używał takiego notesu do pracy, czy do tworzenia listy zakupów, istotne jest, że będzie miał ciągły kontakt z naszym logo. Przy wyborze odpowiednich materiałów reklamowych, pamiętajmy o ich do profilu naszej firmy.
Zobacz również: tanie długopisy reklamowe.