Przebieg szkoleń

Specyfika miejsca pracy w wielu sytuacjach decyduje o tym, na jakie szkolenia się decydujemy. Ludzie, którzy pracują w szkolnictwie, szkolą się pod względem umiejętności dydaktycznych. Zapisują się na szkolenia, których tematem są metody pracy z uczniem zdolnym i wymagającym.



Tematyka szkoleń dla pracowników nauki jest zupełnie inna od tych szkoleń, którym interesują się przykładowo pracownicy laboratoriów. Dla nich zdecydowanie bardziej przydatne będzie szkolenie pomiary w laboratorium i inne związane z tą tematyką szkolenia. Dobieranie szkoleń w każdej sytuacji jest określone potrzebami i tym, co z danego szkolenia może wynieść ich uczestnik. Charakter szkoleń może być różny. W wielu sytuacjach są to wykłady czysto teoretyczne. W wielu sytuacjach jednakże łączy się zajęcia teoretyczne z praktyką, bo tak najłatwiej jest sprawdzić to, czego nauczyliśmy się na szkoleniu. Od tego zależy także funkcjonalność szkolenia. O ile ktoś zapisuje się na szkolenie urządzenia w laboratorium, to zdecydowanie w dodatku dowie się, jeśli do takiego laboratorium zostanie zaprowadzony i jeśli wnikliwie pokaże mu się, jak takie urządzenie działa i do czego może być wykorzystane. To da mu zdecydowanie większą wiedzę niż przykładowo kwieciste i bardzo dokładne opisy urządzeń i specyfiku ich działania. Są też szkolenia, których przedmiotem jest jedynie i tylko przekazanie wiedzy teoretycznej. Szkolenie zmiany w normie ISO 17025 będzie odnosiło się jedynie do przedstawienia takich modyfikacji. Wiedza z tego zakresu będzie miała charakter wyłącznie teoretyczny.
Zobacz: szkolenie Zmiany w normie ISO 17025.