Wymiana logotypu firmy

Kiedy poprzednia identyfikacja wizualna przestała spełniać swoje zadania i firma preferuje trochę odświeżenia, powinna zastanowić się nad innym projektem logotypu. Projektowanie logo warto rozpocząć od nowa i ogólnie rzecz biorąc przeprowadzić cały rebranding. Rebranding to zmiana wizerunku firmy, przy czym firma może pozostawać cały czas w tych samych rękach, może zmodyfikować właściciela, może się rozwinąć lub może zmniejszyć zakres własnego działania.




Mogą zajść różnorakie kwestie, łącznie ze sprzedażą firmy innemu właścicielowi, niemniej jednak wszystko będzie się sprowadzało do tego, że kreacja logo musi zostać zmieniona. Nierzadko poprawka będzie niewielka, nawet kosmetyczna i ma na celu odświeżenie logotypu, a innym razem będziemy zbudować logo całkowicie od nowa. To nie jest prosta sprawa, bo w bardzo wielu przypadkach w przypadku dużych firm ludzie już znają się świetnie z logotypem i ciężko im jest przyzwyczaić się do nowego. Nie w stu procentach mogą zrozumieć, że chodzi o tę samą firmę, która zmienia wizerunek. Mówi się, że rebranding powinien być wykonywany na samym początku działania firmy, gdy nie ma ona jeszcze wielu klientów. Praktyka pokazuje jednakże, że zwykle dzieje się to w momencie, gdy firma jest już duża. Logo firmy przestaje spełniać swoje zadania lub już kłóci się z działaniem firmy i wówczas powinno się je zaprojektować od nowa. To ciężka praca, bo nie można zaprojektować logo gorszego od tego, które firma miała poprzednio. Musi być to projekt świeży i zdecydowanie lepszy oraz więcej mówiący o tym, czym się firma zajmuje.
Dodatkowe informacje: zobacz co piszą o tworzeniu materiałów reklamowych.